almost christmas - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van maikeouwerkerk - WaarBenJij.nu almost christmas - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van maikeouwerkerk - WaarBenJij.nu

almost christmas

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2006 | Verenigd Koninkrijk, York

Het zwemmen gaat met de week beter. Het lukt me nu al om iemand bij te houden die ik moet verdedigen tijdens polo als hij ineens de andere kant op zwemt. Ik ben nog wel aan het leren hoe gemeen je moet zijn. Soms zie je aan de overkant ineens iemand onder gaan, terwijl hij de bal heeft…. Strange… maar dat leer je snel genoeg. Als je namelijk niet hard genoeg kan zwemmen ben je genoodzaakt je tegenstanden vast te houden zonder dat de scheidsrechter het ziet. Anders bestaat er een kans dat er gescoord wordt aan de verkeerde kant 

Het onderzoek gaat wel goed. Docenten zijn niet heel makkelijk te benaderen aangezien ze hun mail waarschijnlijk wel lezen, maar een beetje te lui zijn om te reageren. Het duurt meestal twee weken en drie mails voordat je een reactie krijgt. Maar dan krijg je wel een reactie waarin ze blij zijn als je langs komt, en je bent altijd welkom. Ik heb al 11 docenten geobserveerd, wat al genoeg data is voor mijn verslag. Dit is dus heel relaxed. Als ik wil hoef ik nu alleen nog maar te schrijven. En in het kader van soggen, ben ik jullie nu een mail aan t sturen…

Ronald is langs geweest en dat was een super weekend! We zijn naar James Bond geweest met de bekende club vrienden hier (de buren, Vera, Franziska, Gael, de vriend van Franziska; Kontstantine and mijn huisgenoot Jerome). Ik vond m wel goed. Zaterdag hebben we een rondleiding van David gehad (mijn huisgenoot) en die wist echt super veel van York, ik schaamde me zelfs een beetje dat ik eigenlijk heel weinig over Utrecht weet…
We hebben over de stadsmuren gelopen om York heen en natuurlijk ergens wat gaan drinken in een “echte” engelse pub. Pub komt van public room en dit ziet er ook echt uit al seen huiskamer met tapijt op de vloer en een haardvuur. Never try porkskin, want dat is geroosterde varkenshuid, een lekkernij hier in de pub.. voor sommige Engelsen.

Engelsen zijn echt super vriendelijk! Alleen ze zijn soms een beetje self centred, maar dit hangt af van de persoon. Ik denk dat het wel vergelijkbaar is met Nederland. Het grote verschil is de kleding. Overdag in pak en ‘s avonds half naakt de stad in.

Afgelopen weekend ben ik Cambridge geweest. Dit was heel leuk! Cambridge heeft heel veel kleine universities gebouwen en colleges, waar studenten in wonen. Het is lang niet zo groot as Utrecht en daarom erg gezellig. Studenten wonen erg mooi in een soort hofjes in de stad. Dat is nog eens iets anders dan een bouwkeet op de Uithof.
De treinen hier zijn trouwens niet te vertrouwen. Omdat ze geprivatiseerd zijn en er meerdere bedrijven over de rails gaan is er een hoop gezeur met het kopen van het juiste kaartje om geen boete en extra vervoesbewijs te riskeren en rijden de meeste treinen niet op tijd. En dan is er geen 10 min vertraging, maar een uur of 2,3, 4. Dus, of je hebt een trein die precies op tijd rijdt, of je hebt meteen delay van een uur.
Anyway, als je ergens zeker weten wilt komen, ga je met de auto..
De treinkaartjes is een ander verhaal, als ik nu een single kaartje Cambridge koop ben ik 60,- quid (pound) kwijt (dat is 90,- e). Als ik twee dagen eerder een kaartje koop voor een bepaalde trein is het 20,-. Dat scheelt dus nogal…

Verder heb ik het erg naar mijn zin, en raad het iedereen aan om dit ook te doen, maakt niet uit naar welk land je gaat!

Ik ben de laatste tijd ook nog vaak met Steve weg geweest. Hij is een docent waar ik bij in de klas ben geweest. Wel een relaxte gast. Hij heeft een zwarte vrouw, dus zijn kindjes zijn van die halfbloedjes, heel erg schattig en super knap! We zijn gaan wandelen aan het strand bij Withby. Ik zal wel wat fotos online zetten als het lukt, want internet werkt erg slecht in mijn huis.

Alles is in kerstsfeer hier in York, dus ik heb super zin om met kerst lekker naar mijn ouders te gaan (en naar mijn vriendje natuurlijk!)

Kind regards, good wishes, stay slinky, love
Maike

  • 14 December 2006 - 11:31

    Kim:

    He Maike,

    Wat een leuke verhalen!! Goed dat je onderzoek vrij vlot verloopt, hopelijk gaat de rest van je afstuderen ook zo makkelijk. Tot snel,
    Kim

  • 14 December 2006 - 12:38

    Wouter:

    Very Nice! High Five!

    Groeten Wouter
    p.s. is wel wat anders dan een verlaten busstation in ouddorp :D

  • 14 December 2006 - 14:06

    Wiljo:

    Lekkerrrr hoorrrr, klinkt goed mevrouw! Enjoy your stay and your holiday!

  • 15 December 2006 - 09:32

    Govert:

    He blondje!
    Leuk om te lezen dat je je wel vermaakt. Ben benieuwd naar je 'naakte' uitgaanskleding. Tapijt in een Bar?? Brrr.
    Anyway, you ook stay slinky,
    Cheers, Govert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 December 2006

almost christmas

24 November 2006

bericht uit Yorkshire

24 November 2006

eerste berichtje

Actief sinds 24 Nov. 2006
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 2052

Voorgaande reizen:

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: