eerste berichtje - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van maikeouwerkerk - WaarBenJij.nu eerste berichtje - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van maikeouwerkerk - WaarBenJij.nu

eerste berichtje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

24 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, York

Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Hoe is het met jullie in het koude Nederland? Gelukkig zit ik hier nog een stukje hoger dan Utrecht, dus vrees maar niet dat het hier warmer is brrr…
Ik zal proberen jullie een soort van reisverslag te geven van de afgelopen weken.

Het is leuk hier. Ik woon in een studenten huis en het huis naast ons is dat ook.
Dat is gezellig en we trekken veel met elkaar op. Ik woon echt in een engels straatje, een beetje op de heuvel. Ik woon samen met twee engelsen en een Afrikaans meisje. Bij de buren wonen vier buitenlanders, een meisje uit eindhoven, twee uit Parijs en een Duitse.
York is heel erg mooi. het is best een grote stad met grote winkel straten, maar ook kleine steegjes met kleine winkeltjes en heel veel kerst. Er is een grote kerk, York minster, die er in de zon heel mooi uit ziet. Zaterdag was er een roeiwedstrijd door de stad, ik ben even gaan kijken, was leuk om te zien. Het is ook leuk om over de stadsmuur te lopen en als je dan met zon over de stad kan kijken, wordt je heel erg gelukkig :)
Er lag nog een fiets in de achtertuin, die bijna compleet was, dus die ben ik nu aan het gebruiken, super handig. Maandag heb ik geprobeerd mee te doen met een waterpolo studenten groep hier. Het was redelijk bagger, hoe ik speelde, maar ik heb wel veel lol gehad… misschien gaat het beter als ik vaker ga, of misschien moet ik mijn droom als het broertje van P vd H maar aan de kant zetten…

Alles, als in eten, is niet te betalen hier, dus ik heb de Aldi gevonden en vrees dat ik ook nergens anders meer boodschappen ga doen. Een biertje is hier 2,40, wat overeenkomt met 3,60 euro, maar dan heb je gelukkig wel bijna een halve liter, dus dat valt erg mee.

Op de uni is het ook leuk, engelsen hebben wel leuke humor en ze zijn heel erg behulpzaam. Ik ben wel nog vaak moe ‘s avonds van het de hele dag Engels aanhoren en alle nieuwe dingen hier. Toch lijkt het veel op Nederland. Engelsen zijn ook wel vrij direct, daar hou ik wel van. En de stad zou net zo goed Den Bosch kunnen zijn, misschien nog iets kleiner.
Ik zit hier in een kamertje met redelijk oude meubels, want het blijft natuurlijk uni, maar de verwarming doet het wel goed.

Zaterdag zijn we uit geweest in de stad, en dat was erg lachen. Hier gaan de disco’s namelijk al om 1:30 dicht, dus om 20:00 is het al behoorlijk druk. Zo ben ik met het nederandse meisje, Vera, en de jongen uit mijn huis, Jerome, drie uur gaan dansen en we waren om 24:00u thuis, grappig toch… Je verbaast je trouwens over de kleding hier. Overdag ziet iedereen er goed gekleed uit, als in een pak aan en netjes. De docenten op school hebben ook allemaal een pak of nette broek aan. Maar ‘s avonds/….!?! Bedenk je even hoe de vrouwen bij de praxis eruitzien… nou, zo lopen ze er hier dus ook bij. Geen jas, bijna geen topje, een heeeel kort rokje en hoge hakken, en dit is zeker geen uitzondering, ik voelde me echt een Eskimo in mijn shirt met lange mouwen en een jas aan. En als ze dan naar huis lopen, doen ze hun schoenen uit en lopen ze op blote voeten naar huis… je had erbij moeten zijn…

Veder mis ik Ronald, maar dat is gelukkig maar. En ik heb super zin om over twee/drie maanden weer allemaal met jullie af te spreken!

Morgen ga ik een beetje de omgeving van York verkennen, het schijnt heel mooi te zijn..

Oh, ik heb hier een Engels nummer, dus probeer niet mijn gewone mobile…
Het nummer is 0044 77 26106386
En ik zit op skype, maike geloof ik

see you around sometime,
liefs Maike

  • 25 November 2006 - 12:26

    Wiljo:

    That's wicked girl! Good luck!

  • 03 December 2006 - 11:35

    Janneke:

    Klinkt allemaal erg gezellig!
    Ben net terug uit Zwitserland en heb nog even nodig om bij te komen, maar het was super gaaf.
    Veel plezier en tot snel!
    Liefs van je zusje

  • 05 December 2006 - 12:07

    Renske:

    He Maik,
    klinkt erg leuk! krijg gelijk weer allemaal leuke herinneringen aan mijn eigen exchange:-)
    liefs Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 December 2006

almost christmas

24 November 2006

bericht uit Yorkshire

24 November 2006

eerste berichtje

Actief sinds 24 Nov. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 2049

Voorgaande reizen:

16 November 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: